Ovisnost o internetu umanjuje motivaciju za učenjem i uzrokuje lošije rezultate
Istraživanje provedeno na Sveučilištu Swansea u Walesu i Sveučilištu u Milanu pokazalo je da su studenti koji se pretjerano koriste digitalnom tehnologijom manje motivirani za učenje te da teže podnose ispitivanje.
Stanje će dodatno pogoršati pojačan osjećaj usamljenosti koji je obično rezultat uporabe digitalne tehnologije.
U studiji je sudjelovalo 285 studenata, a ispitivano je koliko se učestalo koriste digitalnom tehnologijom, kakve su njihove vještine učenja i motivacija te kolika je razina tjeskobe i usamljenosti. Studija je otkrila negativan odnos između ovisnosti internetom i motivacije za učenjem. Studenti koji su ovisni o internetu također su izvijestili da im je teže produktivno organizirati svoje učenje te su bili tjeskobniji radi nadolazećih testova.
Studija je također otkrila da postoji povezanost između ovisnost o internetu i usamljenosti, što dodatno otežava učenje.
Profesor Phil REED sa Sveučilišta Swansea je rekao: „Ovi rezultati sugeriraju da studenti koji su ovisni o internetu imaju smanjenu motivaciju za učenjem, što rezultira lošijom akademskom uspješnošću.”
Otprilike 25 posto studenata izvijestilo je da provodi više od četiri sata dnevno na internetu, a ostali sudionici između jednog i tri sata dnevno. Glavni su razlozi korištenja internetom bili provođenje vremena na društvenim mrežama (40 posto) te traženje informacija (30 posto).
Profesor Roberto TRUZOLI sa Sveučilišta u Milanu rekao je: „Ovisnost o internetu pokazala se štetnom za niz sposobnosti poput kontrole impulsa, planiranja te osjetljivosti na nagrade. Manjak sposobnosti u ovim područjima može otežati učenje.”
Studija također sugerira da usamljenost utječe na pozitivno mišljenje o studiranju i visokom obrazovanju. Slabija društvena interakcija koja je povezana s ovisnošću o internetu povećava usamljenost te utječe na nedostatak motivacije za studiranjem i akademskim životom.
Profesor Reed je dodao: „Prije nego što nastavimo s digitalizacijom našega akademskog okruženja, moramo stati i razmisliti o tome hoće li to zaista polučiti željene rezultate. Ova bi strategija mogla donijeti određena poboljšanja, ali ona također sadrži rizike koji još uvijek nisu potpuno procijenjeni.”
Preneseno sa Školskog portala