Djeca imaju problem s pravilnim držanjem olovke zbog pretjerane upotrebe mobilnih uređaja

Djeca imaju problem s pravilnim držanjem olovke zbog pretjerane upotrebe mobilnih uređaja, tvrde stručnjaci

 

Djeca se bore s pravilnim držanjem olovke zbog pretjerane upotrebe raznih touchscreen uređaja što negativno utječe na njihove motoričke vještine ruku, objavili su stručnjaci. 
 

Pedijatri, stručnjaci za pisanje i ortopedi upozoravaju da, iako djeca mogu prstima „listati“ ekrane, nedostaju im snaga i okretnost u rukama koji su nužni kako bi naučili pravilno pisati jednom kad krenu u školu.
Upotreba digitalnih ekrana u sve većem opsegu zamjenjuje tradicionalne vještine poput crtanja, slikanja i rezanja škaricama koje pomažu razvijanju fine motorike i koordinacije oko-ruka.
 

„Djeca dolaskom u školu dobivaju olovke koje nisu sposobni držati jer nemaju osnovnu vještinu pokreta“, izjavila je za The Guardian Sally Payne, voditeljica udruge pedijatrijskih radnih terapeuta Heart of England koja je dio NHS Trust.

„Kako bi mogli držati i pomicati olovku trebate imati kontrolu nad mišićima u vašim prstima. Djeci treba pružiti priliku da razviju te vještine.“

""

 

Nedavna studija otkrila je da je 58 % posto djece ispod dvije godine koristilo tablet ili mobitel i mnoge odgojne ustanove su uvele pametne ploče, digitalne kamere i touchscreen računala kako bi djecu izložili tim uređajima u ranoj dobi.
 

Jedan od ciljeva učenja Early Years Foundation Stage (EYFS) je da „djeca prepoznaju raspon tehnologije koja se koristi na mjestima kao što su dom ili škola.“

No, udruga National Handwriting Association (NHA) upozorila je da pretjerana upotreba tehnologije otežava učenje vještine pisanja.
 

Bez aktivnosti kao što su modeliranje plastelina, držanje škarica i crtanje s olovkom i pastelama, ne razvijaju se mišići u ramenu, laktu i ručnom zglobu potrebni za pisanje.

Učitelji su ukazali na to da neka djeca uopće nemaju ideju kako uhvatiti olovku ili kist jer nemaju razvijene motoričke vještine vezane uz hvatanje predmeta.
„Rizik je i to što radimo previše pretpostavki zašto dijete ne zna pisati u dobi u kojoj se to očekuje i ne interveniramo u situacijama kad je uzrok tehnologija“, izjavila je Mellissa Prunty, pedijatrijski radni terapeut i predsjednica NHA.

 

""

 

U 2014. godini udruga učitelja i predavača upozorila je na povećanje broje djece koja nisu sposobna izvršiti jednostavne zadatke poput slaganja kockica zbog prevelike izloženosti tabletima.

Karin Bishop, jedna od direktorica na Royal College of Occupational Therapists, dodala je:

„Iako postoje i pozitivni aspekti korištenja tehnologije, sve je veći broj dokaza o njenom lošem utjecaju jer zbog sjedilačkog načina života i virtualne društvene interakcije djeca više vremena provode u zatvorenom prostoru, a manje aktivno sudjelujući u vanjskim aktivnostima.“
 

Shirley Shayler, ravnateljica Millfield Prep School, nedavno je upozorila u The Telegraphovom članku da listanje prstima po tabletima oštećuje djetetovu sposobnost pisanja.
„Djeci koja dođu u školu bez iskustva u aktivnostima crtanja, slikanja i rezanja, pisanje predstavlja veći izazov.“

 

„Loša vještina pisanja može imati direktan utjecaj na ranu pismenost i uspjeh u obrazovanju. Pisanje je doživotna vještina – i njeno savladavanje nas uči puno više toga od samog stavljanja riječi na papir.“

 

Preuzeto i prevedeno s telegraph.co.uk

Share this post