Dr. IQ – Razvoj mozga, učenje i razvoj funkcionalnog razmišljanja
Roditelji pustite djecu da skaču, trče i vrte se jer se tako razvijaju sve regije mozga, poručuje dr. Ranko Rajović, autor NTC sustava učenja koje se zasniva na postizanju intelektualnih sposobnosti djece u predškolskoj i školskoj dobi.
Ovaj novosadski internist, dugogodišnji član Upravnog odbora svjetske Mense (najstarija i najveća organizacija koja okuplja ljude natprosječnog IQ-a) i predavač na nekoliko fakulteta u regiji, posljednjih je godina vrlo popularan među roditeljima, odgojiteljima, učiteljima i nastavnicima u Hrvatskoj. Njegova predavanja YouTubeu su vidjeli deseci tisuća ljudi, za gostovanja koja organizira izdavačka kuća Harfa iz Splita, u pravilu se traži ulaznica više.
„Već šest godina u Hrvatskoj držim predavanja o NTC učenju koje se najprije prihvatili vrtići u Dubrovniku, a zatim u Rijeci, Osijeku, Zagrebu, Zadru i drugim gradovima. Mensa Hrvatske dobila je akreditaciju za NTC učenje u Hrvatskoj pa svi vrtići u vašoj zemlji, koji to žele, mogu primjenjivati taj način rada s djecom“ priča mi Rajović (50) dok sjedimo u predvorju jednog zagrebačkog hotela.
Pred ekranom
I sam otac četvero djece, Ranko Rajović je NTC učenje osmislio povezujući spoznaje iz neurofiziologije sa svojim angažmanom u Mensinu Odboru za darovitu djecu čiji je predsjednik bio neko vrijeme.
„Naš program NTC učenja predstavlja primjenu neurofiziologije u pedagogiji. Radio sam to kao program za darovite, ali smo onda uvidjeli da se ta znanja mogu primijeniti i na ostalu djecu. Postoje tri faze NTC učenja: razvoj mozga, učenje i razvoj funkcionalnog razmišljanja“ pojasnio je Rajović koji ističe kako današnja djeca odrastaju posve drugačije nego generacije prije 20, 30 godina.
„Neka se današnji roditelji, ali i njihovi roditelji i bake i djedovi sjete kako smo bili u pokretu od jutra do mraka. Ljudi su fiziološki stvoreni kao bi se kretali, a u tom pokretu do 12. Godine mozak se neprestano razvija. Pritom se do pete godine stvori 50%, a do sedme 75% posto svih neuronskih sinapsi koje su ključ naših intelektualnih sposobnosti. Dakle, moramo se intenzivno kretati do pete, sedme i 12. godine. Zbog razvoja mozga, a naša djeca to ne rade“ Rekao je Rajović
Zatim se osvrnuo na ankete o tome koliko djeca dnevno provode vremena za ekranom TV-a, kompjutora, laptopa i smartphonea.
Radili smo veliku anketu u nekoliko europskih država. Pokazalo se da prosječno dijete u trećem i četvrtom razredu tijekom radnog dana gleda u ekran od dva do tri sata, a vikendom tri do pet sati. To znači da djeca za to vrijeme ili sjede ili leže i ne kreću se. Naravno, onda navečer nisu umorna i ne idu na spavanje na vrijeme. Djetetu je TV ili kompjutor zanimljiviji od škole : na ekranu se izmjenjuju stotine slika u sekundi, i to je snažna stimulacija za mozak. Kad dijete dođe u školu, njemu je sve sporo i dosadno. Nije stoga čudno što već u trećem i četvrtom razredu oko 30 posto djece ne voli školu ili ima otpor“ naglasio je Rajović
Izvor: Tanja Rudež, Jutarnji list